sobota, 3 listopada 2012

Świąteczny but na prezenty-tutorial

Boże Narodzenie za pasem. Tylko patrzeć, jak pojawią się świąteczne reklamy. 
Pomiędzy zamówieniami zaczynam tworzyć dekoracje. Jedną z nich jest bucik na prezenty. Pomyślałam, że zrobię mały kursik - może Wam się przyda. 
Jest dziecinnie prosty i wdzięczny.

Potrzebujemy:
-dwa pasujące do siebie materiały
-dwa guziczki
-wstążeczkę
-kawałek ociepliny lub waty do wypchania aplikacji
-to, co niezbędne: igła, nitka, szpilki, nożyczki, pisak
-wykrój bucika i serduszka.

Obydwa kawałki materiału składamy prawą stroną do środka 
i odrysowujemy wykrój bucika i serduszka.

Spinamy ze sobą oba materiały pojedynczo z obu stron i zszywamy.

Zszywamy wokół zostawiając kilka centymetrów do przewinięcia na prawą stronę na materiale, który będzie wnętrzem buta (zaznaczone strzałką).

Przewijamy na prawą stronę i zaprasowujemy szwy.

Zszywamy dziurę pozostawioną do przewinięcia.

Zszywamy kawałek materiału - to będzie nasza zawieszka.
Przewijamy ją na prawą stronę i zaprasowujemy.

Wkładamy środkową część buta do środka, 
wywijamy mankiecik i przyszywamy zawieszkę.

Wycinamy serduszko, przewijamy na prawą stronę, zaprasowujemy, 
nadziewamy ocieplinką i zszywamy.

Pozostaje tylko doszyć serduszko do bucika, dodać wstążeczkę i gotowe!
Miłego szycia:)

34 komentarze:

  1. Śliczny , też co roku szyję , uwielbiam je:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny, świetne opakowanie prezentu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam cztery duże "dyżurne" buty mikołajowe, dla każdego w rodzinie po jednym, a w zeszłym roku uszyłam kilka malutkich (na prezent). Robię je troszkę inaczej, oczywiście, bo przecież każda z nas ma swoje własne pomysły. Twój bucik jest uroczy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny tutek, dziękujemy! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do takiego buta z pewnością Św. Mikołaj coś przyniesie :) Świetny tutorial.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny :) Idealny do powieszenia przy kominku. Kojarzy mi sie z pracami, wykonywanymi w podstawówce na ZPT :D

    OdpowiedzUsuń
  7. pięknie Wam dziękuję za miłe słówka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna skarpeta :) W zeszłym roku szyłam skarpety zupełnie inaczej i nie wyszły idealne. W tym roku będę szyła tak jak w tutku.

    OdpowiedzUsuń
  9. W końcu będę wiedziała jak uszyć skarpety na prezenty.Wielki dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z takim tutorialem - wszystko staje się proste :))

    OdpowiedzUsuń
  11. bucior kapitalny ale ja mam pytanie z innej beczki gdzie kupiłas ten materiał w grochy???
    Pozdrawiam -wielbicielka kropek ;))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Materiał dostałam "w spadku" po sprzątaniu domu cioci:)
      Pozdrawiam-również wielbicielka kropek;)

      Usuń
  12. Świetny tutek! Ja też szykuję się do butków tylko z juty ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super! uwielbiam takie naturalne twory!
      i chętnie zobaczę:)

      Usuń
  13. super!
    w tym roku muszę wreszcie uszyć - dzięki za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. But wyszedł super! Chyba wezmę się za usycie takiego, bo maszyna stoi odłogiem;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. cud miód i malina .. ja dzis wykroiłam dwa szabloniki ale musz eczekać do jutra aby zszyc gdfyz moj staroc strasznie głosno stuka jak szyje ... pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  16. Cześć :)
    Ojej - jakie piękne to wszytko :) mi najbardziej przypadła do gustu ta gwiazdka :) ale bucik też :) buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dziękuję za kursik.
    Powstały dzięki niemu te buciki.
    http://zamotanalacrima.blogspot.no/2012/12/to-chyba-vintage.html
    Ale pewnie jeszcze nie raz się przyda.
    Na blogu umieściłam link do Ciebie.
    Pozdrawiam Lacrima

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...