sobota, 11 lutego 2012

Transfer krok po kroku

Witajcie Kochani,
obiecany kurs na transfer. Mam nadzieję, że przejrzysty. Jeśli jednak będziecie mieć jakieś pytania, zadajcie je pod notką-postaram się pomóc.
To do dzieła:)

Opisy pod zdjęciami
1. Do wykonania transferu potrzebujemy:
  • Przedmiotu, który chcemy ozdobić rzecz jasna:) Ja miałam pod ręką jedynie podkładki pod kubeczki.
  • Wydruku motywu. Wydruk musi być z drukarki laserowej (z atramentowej tusz będzie się rozmazywał) i być lustrzanym odbiciem. Oczywiście jeśli motyw nie ma liter, nie ma to żadnego znaczenia.
  • Miseczkę z wodą.
  • Pędzelek.
  • I to, o czym zapomniałam robiąc pierwsze zdjęcie, czyli nożyczki i gąbkę-ta do mycia naczyń jak najbardziej się sprawdzi.
 2. Preparaty:
  • Farba akrylowa do pomalowania przedmiotu-wybrałam białą.
  • Mod Podge, czyli klej, lakier i podkład w jednym.
  • Lakier bezbarwny-matowy lub z połyskiem według gustu.
 3. Motywy wycinamy pozostawiając jak najmniej papieru.

4. Dokładnie smarujemy Mod Podge. Warto coś podłożyć, by nie pobrudzić powierzchni np. stołu, bo musimy dokładnie posmarować krawędzie.

5. Naklejamy w wybrane miejsce kilkakrotnie wygładzając, by pozbyć się pęcherzyków i nadmiaru kleju. Tak przygotowany przedmiot pozostawiamy na minimum 12 godzin, czyli najlepiej na noc.

6. Następnego dnia nasączamy motyw wilgotną gąbką.

7. Robimy to dotąd, aż motyw będzie dokładnie i w całości widoczny.

8. I zaczynamy rolowanie. Rolujemy delikatnie samymi opuszkami palców, nie przyciskając, nie spiesząc się. Ja robię to jednym palcem, bo czuję, że mam nad nim kontrolę. Na użytek własny nazwałam to "martwym paluchem":) Chodzi o to, że macie panowanie nad dłonią, a paluch zwisa bezwładnie-jest "martwy", więc nie próbuje naciskać i żyć własnym życiem.

9. Najpierw schodzi górna grubsza warstwa papieru. I teraz zaczyna się koronkowa praca. Rolujemy jeszcze delikatniej raz koło razu. Gdy poczujecie, że ta drobna warstwa papieru jest za sucha, zwilżyjcie delikatnie palec. Pamiętajcie, nic na siłę. Powolutku.

10. Rolujemy dotąd, aż poczujemy, że już nic się nie roluje, a pod palcem-martwym lecz czującym:)-jest gładka powierzchnia. Teraz pozostawiamy na kilka minut, by wszystko dobrze wyschło.

11. Teraz pozostało już tylko nałożyć lakier-najlepiej dwie warstwy-i gotowe.

12. Zróbcie sobie kawę z mlekiem, zaparzcie herbatę lub zróbcie gorącą czekoladę i poczujcie dumę z siebie z każdym jej łykiem:)

108 komentarzy:

  1. Świetny kursik, piękne podkładki wyszyły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super kursik:) Dziękuję i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :) Teraz muszę zorganizować troszkę czasu, dobrą kawę i do dzieła :D
    Pozdrawiam i podziwiam Ilona

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielkie dzięki , zawsze się zastanawiałam jak się to robi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. super,świetna sprawa.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja, muszę spróbować tej metody:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki, teraz już mam pewność jak to się robi!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Super!!! Martwy palec rządzi ;) a jakie cuda wyprawia :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. szkoda że mam atramentową drukarkę...ale kiedyś wybiorę sobie stadko motywów i pójdę wydrukować laserowo :D a i bardzo przejrzyste porady :D
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, przyda się na pewno ten kursik, dzięki, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Swietny kurs,dziekuje!Na pewno kiedys skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  12. I już??? Tak prosto??? Szkoda,że nie wiedziałam tego jakieś pół roku temu ;) Dzięki.
    Pozdrawiam Kre-Akcja

    OdpowiedzUsuń
  13. super ... a ja sie zastanawiałam jak to sie robi ... :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Nareszcie wiem,jak to się robi,dzięki Ci,kochana jesteś

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytelny, wyczerpujący tutek, wypróbuję z przyjemnością :) zapraszam na moje candy, mam nadzieję, że Twoje klimaty; pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  16. od dawna podziwiam technike decoupagu! pieknosci!
    i te poduchy w poprzednich postach sa przeurocze :D
    xxxx

    OdpowiedzUsuń
  17. Monisiu BARDZO dziękuję za kursik - zdecydowanie bardziej podoba mi się efekt niż przy tradycyjnym decu:) Będę praktykować na pewno już niedługo:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacja :) Muszę kiedyś spróbować :) Ale najlepszy jest "martwy palec" ...hi hi... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. A to tak to robisz- swietnie, dzieki za dobrze przedstawiony kursik.
    pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy kursik, może kiedyś spróbuję. Podusia też przepiękna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Proszę powiedz na jakiej powierzchni można to robić. Tylko na drewnie? A jeśli tak to na zupełnie gładkim drewnie czy wcześniej lakierowanym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko na drewnie. Może być ceramika, metal. podkładki, które ozdabiałam są z MDF. Ważne, żeby wcześniej zrobić podkład z akrylu. I bez lakieru-lakier nakłada się po transferze. Jeśli powierzchnia jest lakierowana, trzeba lakier zeszlifować/zetrzeć papierem i pokryć powierzchnię farbą.

      Usuń
  22. Za fajnie i przystępnie przedstawiony kursik duże brawa !!!!

    pozdrawiam ciepło
    hania

    OdpowiedzUsuń
  23. Aha! więc to tak a ja myślałam że ty uzywasz specjalnego preparatu do transferów, a tu taki suprajs!! na Modge Podge firmy Hertitage to ja od początku moje decou uskuteczniam! zaraz lecę coś zdziałać tą metodą! pa

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny, przejrzysty kursik! Na pewno wypróbuję. Wieszaczkami jestem zachwycona i już mi się marzą takie cuda w szafie. Dziękuję pięknie :)
    Pozdrawiam cieplutko Ania :*

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuję, że się tym podzieliłaś, a kurs baaaardzo czytelny:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Super kursik, już lecę wypróbować. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  27. super dokładny kursik, dziękuję:D a próbowałaś w ten sam sposób przenieść motyw, ale za pomocą nitro?

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny kurs. Mam zamiar nadać paru mebelkom drugie życie więc będzie jak znalazł.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Kursik rewelacyjny,koniecznie muszę spróbować tylko najpierw muszę zdobyć te laserowe wydruki,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziekuję za tak wyczerpujący instruktaż nie omieszkam z niego skorzystać, tylko czy straczy mi cierpliwośći?
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  31. normalnie szok... ja myślałam, że jakieś preparaty potrzeba specjalne a tu proszę... na pewno spróbuję swoich sił! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny kursik, bardzo dokładny, dziękuję. Podoba mi się tutaj u Ciebie i zostaję na stałe:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Dziękuję za kursik :-) Wydaje się mało skomplikowane, a bałam się że ta technika wymaga specjalnych papierów do transferów, żelazek itd. Dziękuję i zabieram się do roboty :-)
    Ada

    OdpowiedzUsuń
  34. Kurs rewelacyjny, zaraz zabieram się do pracy i zobacze co mi z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Super! Bardzo przejrzysty i zrozumiały kurs. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. Super kursik:) Dziękuję i pozdrawiam.

    http://robietocolubie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. dzieki za kurs :) ja juz trzy razy nakładałam transfer na tace i za każdym razem nic mi nie wychodziło :) teraz juz jestem madrzejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Rewelacyjny tutek, dzięki!
    Kiedyś spróbuję!
    pozdrowienia ślę,

    OdpowiedzUsuń
  39. Z wielką przyjemnością przeczytałam tutka. Mam nadzieję, że nauka nie pójdzie w las:)) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  40. kursik super :) a czy można tą samą metodą zrobić obrazek ze zdjęciem? ap: dzieciątka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie Martuś-wystarczy je wydrukować na drukarce laserowej i do dzieła:)

      Usuń
    2. Monisiu dziękuję pięknie :) będę próbować w weekend :)

      Usuń
  41. Piękności! Pytanko moje- skąd masz takie fajowe wzory?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Część z internetu, część to teksty w wordzie-trzeba tylko znaleźć odpowiednią czcionkę.

      Usuń
  42. A jak wydrukować lustrzane odbicie motywu? Mam wybrany plik.pdf i jak zrobic jego lustrzane odbicie?Wybacz za tak prozaiczne pytanie ale jestem laikiem komputerowym :)
    syla

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to robię w PhotoFiltre-jest tam opcja odwracania obrazków.

      Usuń
  43. Witam!
    Świetny kurs!!!
    A ja mam pytanie czy ten mod podge można zastosować i jako klej w pierwszej fazie i na końcu jako lakier? Zamiast dwóch osobnych lakieru i kleju?

    pozdrawiam i zapraszam równiez do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam w sumie jeszcze jedno pytanie :)
      Szukając w internecie tego preparatu natknęłam się na kilka rodzajów. Widzę, że Pani korzysta z rodzju "gloss-lustre...", a ja widziałam tez "matte..." i "gloss-brillo...".
      Czy to jest jakaś różnica?

      Usuń
    2. Szczerze mówiąc, pojęcia nie mam...

      Usuń
  44. Wygląda mi to na prosta rzecz,no i kurs przejrzysty,bo jak czytałam inne to nie do konca wiedziałam o co biega

    OdpowiedzUsuń
  45. Naprawdę świetny kursik - dzięki za niego! :-)

    OdpowiedzUsuń
  46. tak pięknie to pokazałaś że wydaje się dziecinnie łatwe. a można to zrobic z wydrukowanym zdjęciem?

    OdpowiedzUsuń
  47. Świetnie zrobiony kurs :) I jedno pytanie: czy da się to zrobić na szkle?
    Pozdrawiam, Basia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barboorko, nie wiem. Nie próbowałam. Nie jestem pewna, czy tak gładka powierzchnia przyjmie ten druk. Może się zetrzeć wraz z papierem, bo to farba chłonie tusz.

      Usuń
    2. Skoro farba, to butelka odpada :) Dzięki :)

      Usuń
  48. Kurs - rewelacyjny, dziekuje bardzo i ide sobie dalsze Twoje prace poogladac...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  49. Ten sposób przenoszenia obrazu bardzo mi się podoba i z pewnością go zastosuje.
    Mam pytanko, czy ma znaczenie jaki klej się użyje , czy to musi być Mod Podge, czy może być najzwyklejszy klej?
    Może to śmieszne pytanie ale ja jestem zupełnie zielona w deku.

    OdpowiedzUsuń
  50. Świetny kursik. Przydał się ;). Dzięki bardzo. Jaki lakier użyłaś? Mi się trochę kubeczki z herbatą przyklejają do podkładek ;).

    OdpowiedzUsuń
  51. Hej Monika, super kursik. Spróbowałam i naprawdę pięknie wychodzi. Dzięki za podzielenie się świetnym pomysłem. Ja użyłam kleju do serwetek "Colla Velo" Stamperii. Próbowałam też z wikolem ale nie wyszło. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Mam pytanie, czy po zastosowaniu do transferu Mod Podge, po zrolowaniu papieru zostaje powłoka kleju na deseczce, do robiłam taki transfer przy pomocy Transfer Glaze i obrazy doskonale się przeniosły, ale ciągle widoczna jest powłoka transferu i przyznam, że jako estetkę trochę mnie to drażni.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zostaje powłoczka. Ale jest cieniutka i po kilkakrotnym polakierowaniu nic nie widać.

      Usuń
    2. To w takim razie jest to lepszy sposób transferu. Kupię zatem Mod Podge. Szykuję dla mojej wnuczki taki komplet:chustecznik, tabliczkę, ramkę do zdjęć i skrzyneczkę na skarby i mam swój projekt do przeniesienia na te przedmioty. Bardzo mi zależało by nie było widać tej powłoczki. Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź i serdecznie pozdrawiam :o)))

      Usuń
  53. wspaniałe :) nie mam w tym temacie doświadczenia, planuję zacząc się uczyc krok po kroku i myślę, że Twój blog będzie mi pomocny :)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie
    http://domowerobotki.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  54. Wyszło pięknie. W końcu moja odwieczna zagadka została rozwiązana! :) Jakiś czas temu zakochałam się w stylu vintage, i właśnie planuję całkowitą zmianę wystroju mojego mieszkanka. I stąd też mam pytanie do Pani... Mam czarne stare meble które chciałabym pomalować na biało i troszkę 'postarzyć, robiąc takie przecierki' Ale kompletnie nie wiem od czego powinnam zacząć i jak to wszystko powinno wyglądać...? :( Bardzo proszę o pomoc...

    Pozdrawiam, Blanka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blanko, ja bym na początek posmarowałam świecą miejsca, gdzie chcesz mieć przecierki (na kantach np.). Potem całość malujesz białą farbą-sama ocenisz, ile warstw trzeba nalożyć. Potem delikatnie przecierasz papierem ściernym w miejscach zamierzonych postarzeń-nie musi być tylko na rogach, pamiętaj jednak, by papier był drobny. Na koniec robisz transfer i lakierujesz.
      Trzymam kciuki! I pochwal się efektami:)

      Usuń
  55. Dziękuję, dziękuję, dziękuję! Zrobiłam to! Mam teraz przepiękne skrzyneczki, które były kiedyś zwykłymi pudłami na owoce :) Teraz się wezmę za stare krzesła. Jeszcze raz dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  56. wspaniałe :) nie mam w tym temacie doświadczenia, planuję zacząc się uczyc krok po kroku i myślę, że Twój blog będzie mi pomocny :)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie
    http://stragannaslowianskiej.blogspot.com/
    pozdrawiam baśka

    OdpowiedzUsuń
  57. Serdecznie dziękuję za tutorial.Znałam wcześniej tylko metodę polegającą na naniesieniu konturu i własnoręcznym malowaniu napisów, ale dzięki Pani pomysłowi mogę teraz w szybszy sposób zrobić sobie wymarzoną skrzyneczkę na herbatę.Czy zamiast Mod Podge mogę użyć Wikolu do naniesienia obrazka?
    Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów. Mam nadzieję że niedługo będę mogła pochwalić się moją skrzyneczką, dlatego już teraz zapraszam do mnie: besu-design.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, powiem szczerze, że nie wiem, czy wikol jest dobry-nie próbowałam i nigdzie nie widziałam, by ktoś używał.
      Na skrzyneczkę czekam z niecierpliwością:) A tymczasem wskakuję na bloga.
      Miłego dnia***

      Usuń
  58. witaj, probowałam dokladnie tej metody..
    zostala mi jednak widoczna otoczka wkolo nadruku.
    za malo zrolowane czy może za dużo kartki zostawione przy brzegach ?
    dodatkowo krawędz troche się zdarła.. chyba za mocno szorowalam..albo za duzo wody ;/
    pomocy :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Słonko, musiałaś zostawić niezrolowany papier. Brzegi są najtrudniejsze, bo potrafią się zdzierać. Przy smarowaniu klejem porządnie smaruj brzegi klejem. A przy rolowaniu pamiętaj, że te brzegi są najbardziej delikatne.
    Nie robisz nic źle. Ja już całe mnóstwo transferów przerobiłam i też zdarzają mi się tego typu wpadki. Czasem to kwestia podłoża, czasem właśnie nie dość dokładnie rozsmarowanego kleju. Jeśli poczujesz, że masz za sucho pod palcem, namocz go, bo na sucho jest za duże tarcie. Wody nie za dużo, czasem po prostu klej źle przylgnie do podłoża. Trzeba dokładnie przykleić obrazek mocno przyciskając, dokładnie.
    A jak się zedrze druk, zawsze możesz podmalować. trzymam mocno kciuki!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie :)
      Dziś przykleiłam następny. Zobaczymy jak wyjdzie tym razem :)
      pozdrawiam:*

      Usuń
  60. Świetny kurs!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  61. Świetny kurs, właśnie szukałam czegoś na ten temat. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  62. Hmm ja mam tylko problem ze znalezieniem tego typu motywow w internecie. Nie wiem co wpisac by wyszukac, albo gdzie szukac. Chodziloby mi o takie wlasnie francuskie napisy. Bede wdzieczna za pomoc. KURS PO PROSTU GENIALNY!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Castilio, cieszę się, że kursik Ci się podoba:) Dziękuję za miłe słowa!
      Tutaj znajdziesz mnóstwo grafik: graphicsfairy.blogspot.com/
      Miłego dnia:)

      Usuń
  63. super post! dlaczego wczesniej nie tego nie znalazlam, super blog!:) a tego transferu na pewno sprobuje, przydałaby sie drukarka...hmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Gdzie kupiła pani mod podge? Z góry dziękuję za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  65. Na allegro, Chloe. Wpisz w ich wyszukiwarkę "mod podge" i na pewno wyskoczy.

    OdpowiedzUsuń
  66. Takiej lekcji właśnie szukałam, suuuper.Jasno i klarownie.
    Miłe miejsce znalazłam , będę tu zaglądać . Pozdrawiam Ollina

    OdpowiedzUsuń
  67. Witam,
    Gdzieś czytałam o identycznym sposobie przenoszenia motywów na drewno, a teraz to sobie potwierdziłam. Bardzo się cieszę, że wiem, martwi mnie moja drukarka atramentowa :( Trzeba będzie drukować gdzieś w punkcie. Uwielbiam ten sposób dekorowania np mebli. Cieszę się, że się podzieliłaś wiedzą :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  68. świetny kurs, bardzo prosto napisany, fajnie, że przy każdym kroku jest fotka. wpadłam jak śliwka w kompot, zaraz zaczynam poszukiwanie preparatu i juz się zastanawiam co tu przypzdobiż:) a znjadzie si wiele rzeczy to na pewno!!!

    OdpowiedzUsuń
  69. A ja mam już wszystko do zrobienia transferu oprócz fajnego obrazka :( gdzie mogę takie znaleźć? Proszę o pomoc..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gabo, tutaj znajdziesz mnóstwo grafik: graphicsfairy.blogspot.com/

      Usuń
    2. Dziękuję, znalazłam parę zachwycających! Biorę się do dzieła, zobaczymy, co mi wyjdzie :)

      Usuń
  70. genialnie pieknie cudnie!dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
  71. Własnie tego szukałam :-) dzięki za poradę
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  72. Tak samo dziala wikol - tyle ze jest duzo tanszy niz ten preparat . Odbic obrazek mozna takze smarujac go biala/ecru farba akrylowa. Polecam uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  73. Ja wypróbowałam tą metodę również ze zwykłym klejem do decoupage , trzeba być jeszcze bardziej ostrożnym , ale też daje radę :) Super podkładki ... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  74. mam pytanko gdzie dostanę moda? jeśli mogła byś wysłać mi info na maila była bym wdzięczna

    klaurightnow@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  75. Potrzebny jest specjalny papier? czy klasyczny/

    OdpowiedzUsuń
  76. Bardzo mi się spodobał Pani blog i Pani prace.
    Zainspirowana kursem Transfer krok po kroku.
    Postanowiłam przemalować i ozdobić stary stołek.
    Niestety efekt jaki uzyskałam jest niezadowalający, ponieważ widać obrys po nożyczkach i białe tło papierowe oraz czuć pod palcami krawędzie.
    Co robię źle? Pod "martwym palcem" nic się nie chce rolować..
    Pani podkładki są pozbawione tej obwódki.
    Będę wdzięczna za podpowiedź.
    MADAPL

    OdpowiedzUsuń
  77. Witam. A jeśli chodzi o serwetki, czy sprawa wygląda tak samo, czy trzeba też ją tak rolować?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...